+48 12 688 69 00
Skontaktuj się
z nami:
DOFINANSOWANIE 300+
KRAKOWSKIEJ SKOK
Strona główna » Dofinansowanie 300+

Świadczenie wychowawcze 300+ od 2022 roku

Program Dobry Start – wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.

Program Dobry Start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Pieniądze otrzymasz na rachunek bankowy, który wskażesz we wniosku. Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków.

Przed złożeniem wniosku zapoznaj się z informacjami o programie Dobry Start na stronie ZUS

Kogo dotyczy wsparcie i jakie wsparcie mogę otrzymać.

Możesz raz w roku otrzymać 300 zł na wyprawkę szkolną dziecka, bez względu na dochód rodziny, jeśli jesteś rodzicem lub opiekunem ucznia:
  • w wieku do 20 lat,
  • w wieku do 24 lat – w przypadku ucznia z niepełnosprawnością.
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2022 r.

Po 30 listopada będziesz mógł złożyć wniosek o świadczenie z programu Dobry Start - za pośrednictwem portalu PUE ZUS - tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada.

Pieniądze otrzymasz na rachunek bankowy, który wskażesz we wniosku.

Na wniosku – oprócz innych danych – musisz podać:

  • numer rachunku bankowego, na który chcesz dostać wypłatę świadczenia,
  • adres mailowy i numer telefonu, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnie do założenia Twojego profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Jeśli nie masz rachunku bankowego, musisz go założyć. Możesz skorzystać z opcji założenia bezpłatnego podstawowego rachunku płatniczego.

Więcej informacji o podstawowym rachunku płatniczym - tutaj

Jeśli nie masz adresu mailowego, musisz założyć sobie konto mailowe. Możesz to zrobić za darmo w wybranym przez Ciebie portalu lub serwisie internetowym.

Jak złożę wniosek

Wniosek możesz złożyć wyłącznie drogą elektroniczną.

Jeśli jesteś rodzicem, możesz złożyć wniosek za pośrednictwem:
  • portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
  • portal Emp@tia,
  • bankowości elektronicznej eSkok
Od 1 lipca za pośrednictwem bankowości elektronicznej i portalu Empatia wnioski mogą składać również rodzice dzieci, które są cudzoziemcami. Warunkiem jest, aby zarówno rodzic, jak i dziecko mieli numery PESEL.

Ważne!

Jeśli złożysz wniosek za pomocą bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia, ZUS sprawdza, czy masz profil na portalu PUE ZUS. Jeśli nie – założy Ci taki profil [1]. Potwierdzenie rejestracji profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS. Hasło otrzymasz od nadawcy o nazwie ZUS.


Jak otrzymam potwierdzenie złożenia wniosku
  • Jeśli złożyłeś wniosek przez bankowość elektroniczną albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku.
  • Jeśli złożyłeś wniosek przez portal PUE ZUS, to potwierdzenie jego wysłania, czyli urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP), możesz sprawdzić na swoim profilu, na liście dokumentów wysłanych.
Gdzie znajdę informacje o złożonym wniosku i jak mogę go poprawić

Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Również wtedy, gdy złożyłeś wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.

Kiedy otrzymam wsparcie

Jeśli złożysz wniosek do końca sierpnia, pieniądze otrzymasz najpóźniej 30 września 2022 r. Jeśli wniosek złożysz później, świadczenie wypłacimy w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami.

Jak otrzymam informację o przyznaniu świadczenia

Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy złożyłeś wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, wydamy decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS. Od decyzji ZUS przysługuje odwołanie do Prezesa ZUS, a następnie skarga do sądu administracyjnego.

Gdzie otrzymam pomoc

W Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS.

Podstawa prawna

[1] § 13. ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu "Dobry start".


Krakowska SKOK 2006-2022
projected by GRUPA365NET